Фармат

Беларускія педагогі назапасілі ўнікальны досвед, якога няма ні у адной краіны поставецкай прасторы. Педагогі-лідэры, якія каардынуюць дзеянні у кірунку метадычнай і грамадзянскай адукацыі настаўнікаў, маюць арганізацыйны патэнцыял, тэарэтычныя веды і практычныя ўменні, вялікі досвед арганізацыі канфрэнцый, майстар-класаў і семінараў для калег. Каманда настаўнікаў-лідэраў, якая налічвае больш за 100 чалавек, гуртуецца вакол Таварыства беларускай школы і з’яўляецца аўтарскім калектывам інфармацыйна-метадычнага партала www.nastaunik.info. Гэта каманда мае вядомасць і неабмежаваны аўтарытэт у калег па ўсёй краіне і можа стаць ядром для для арганізацыі НЕ-канферэнцыі ED-Camp у Беларусі.

Форма арганізацыі – Open Space: настаўнікі маюць самастойна вызначыцца з мерапрыемствам, якое яны могуць наведаць. За 2 дні плануецца правесці 16 адукацыйных мерапрыемстваў.

Папярэдняя тэматыка (пытанні, якія плануецца закрануць)

Тэмы для дыскусій:

–          Чаму вучыць школа і якія кампетэнцыі патрэбны сучаснаму вучню?

–          Інавацыйныя метады навучання – гэта мода ці неабходнасць? Барацьба са стэрэатыпамі.

–          Імідж і сацыяльны капітал настаўніка.

–          Адукацыя за мяжой ці адукацыйная эміграцыя?

–          Патрыятычнае выхаванне: ці тое мы робім?

–          Бюрактарыя і неўласцівыя абавязкі настаўніка: што рабіць?

Тэматыка навучальных мерапрыемстваў:

–          Як павысіць адказнасць вучня за сваё навучанне? (Адказны вучань – адказны работнік – адказны сем’янін – адказны грамадзянін).

–          Матывацыя да навучання. Ад чаго залежыць і як яе падвысіць?

–          Перакулены клас. Магчымасці MOOC – навучання.

–          Зваротная сувязь на ўроку. Як ацэньваць, каб матываваць?

–          Вучыць вучыцца: Самаацэнка і ўзаемная ацэнка на ўроку.

–          Калі пытанні становяцца адказамі. Тэхнка задавання пытанняў. Ключавыя пытанні.

–          Супрацоўніцтва з бацькамі.

–          Прэзентацыі і вынкі праграм нефармальнай адукацыі для настаўнкаў.

–          Медыяадукацыя ў школе. Параўнанне досведу Беларусі, Украіны і Швецыі.

–          Фармаванне медыйнай граматнасці вучня на ўроку і па-за ім.

–          Гугл-сэрвісы для настаўнікаў.

–          Як арганізаваць школьны кінаклуб. З досведу працы.

–          Сучасная школьная газета, школьны прэс-цэнтр.

–          Дыстанцыйнае навучанне для вучняў.

–          Смартфон і сацыяльныя сеткі на ўроку: ворагі ці памочнікі настаўніка?

–          Тэхнікі развіцця крытычнага мыслення.

–          Досвед і магчымасці дыстанцыйнага навучання для настаўнікаў.

–          Адукацыйныя шоў і іншыя навучальныя інцыятывы.